Friskis - Massor med träning för friskisen

Friskis

Länkar om Friskis

Friskis är en mer könsneutral variant av ordet friskus. En typisk friskis är en person som tränar för att stärka sin kropp och må bättre.

En friskis eller friskus behöver inte ha som mål att fo en perfekt och snygg kropp med magrutor och slanka ben utan vill skapa ett välbefinnande både psykiskt och fysiskt.


Allt om att bli en friskis

För att bli en friskis är det viktigt att träna regelbundet och det finns ingen hälsokost eller diet påverkar din hälsa lika mycket som frisksport och friskvård. Genom ät dessutom äta bra och nyttigt lägger du en utmärkt grund för en bra hälsa långt upp i åren.

Bästa sättet att vara en friskis

Bästa sättet att vara en friskis

Om du vill bli en friskis och hålla dig frisk länge finns det massor med aktiviteter som ger dig dessa förutsättningar. Det viktigaste är inte exakt vilken aktivitet som du utövar och inte heller hur intensivt du arbetar under tiden du tränar. Det mest betydelsefull är att du tränar och det regelbundet.

För att du ska kunna träna regelbundet under många år är det väldigt viktigt att du tycker träningsformen och miljön du tränar i är trevlig, stimulerande och inspirerande. Det finns massor med roliga träningsformer men alla människor tycker olika.

Vissa människor vill träna i grupp framför speglar så det får pressen på sig att prestera sitt bästa hela tiden. Andra individer vill gå i lugn takt helt själv i skogen och bearbeta sina tankar.

Oavsett på vilket sätt du tränar är det rätt för dig under förutsättning att du tycker om det. Det är helt upp till dig om du vill vara en friskis men chansen att hålla dig frisk ökar definitivt med regelbunden träning.

Aktiveteter för att förbli frisk

För att bli och förbli en friskis finns det mängder med kul träningssätt och ifall du börjar tröttna på en aktivitet ska du då byta till en annan. Bra är alltid om man har en vän som också vill träna på ungefär samma sätt som du eftersom då kan ni sporra varandra att gå ut och gå eller utföra med högintensiv träning.

Aktiveteter för att förbli frisk
  • Golf
  • Yoga
  • Inlines
  • Fotboll
  • Pilates
  • Cykling
  • Arobics
  • Simning
  • Innebandy
  • Skridskoåkning
  • Judo och karate
  • Jogging och löpning
  • Gym och styrketräning
  • Skidåkning och rullskidor
  • Långa promenader och stavgång

Träning ger väldigt mycket

Träning ger väldigt mycket

Det finns många fördelar med att bli en friskis genom aktiv träning. Förutom att du får bättre hälsa och välbefinnande kommer du även få en mer vältrimmad kropp och fräshare utseende.

Sömnen förbättras också och med bra allsidig träning kan du slippa besöka hos sjukgymnasten eller naprapaten. Ett bra sätt att göra träningen roligare är att använda någon form av aktivitetsklocka.

En vis man sa en gång
- Du motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Allt för friskisen

Här kan du som är eller vill bli en friskis hitta mer om förebyggande hälsovård, träning och idrott men också en del roligt om att vara en friskis.





Meny - Friskis
Till förstasidan på www.friskis.nuHögst upp på sidanLängst ned på sidan
CykelGolfFöretagNyheter